Nationaal Frisdrankonderzoek 2017
De consument kiest steeds bewuster zijn of haar verfrissende drankje. Groter aanbod drankjes met minder tot geen calorieën.
De consument kiest steeds bewuster zijn of haar verfrissende drankje. Groter aanbod drankjes met minder tot geen calorieën.
In de media verschenen de laatste maanden enkele berichten over het effect van koolzuur in drankjes.
Publicatie magazine 'Gezondgids' van de Consumenten over tanderosie. Niet de suikers maar de zuren in voedingsmiddelen zélf zijn de veroorzakers van tanderosie.
Advies Voedingscentrum voor jongeren tussen 13 en 18 jaar. Maximaal 1 cafeïnerijk drankje per dag. FWS heeft code opgesteld voor de etikettering en marketing van energiedranken.
Europese frisdrankproducenten zetten in op caloriereductie in frisse dranken om consumenten aan te moedigen om vaker voor laag calorische frisdranken te kiezen.
Consumptie water met een smaakje stijgt fors. Consumenten worden zich steeds bewuster van het belang van voldoende hydratatie.
Ons lichaam verliest per dag gemiddeld 2,6 liter aan vocht. Uit voeding halen we dagelijks gemiddeld 1 liter vocht. Om het overige vochtverlies aan te vullen is het belangrijk om voldoende te drinken.
Verzameling historische flessen, machines, emballagegoederen, en reclame- en promotiematerialen gerelateerd aan de Nederlandse industrie van frisse drankensector is te bezichtigen in Veghel.
FWS reageert op het bericht op Nu.nl dat mannen die dagelijks twee of meer glazen frisdrank drinken een grotere kans hebben op hartfalen.
Nederlandse experts geven aan niet achte recente berichtgeving over onderzoeken naar het effect van het drinken van regular en light frisdrank te staan.
Nederlandse waterdrinkers drinken gemiddeld ruim vier glazen water (250 ml) per dag. Daarmee drinken ze minder dan gezond is.
96% van alle Nederlanders drinkt wel eens frisdrank, waarvan ruim 30% light is. Het aantal calorieën in light frisdrank wordt vaak te hoog ingeschat.