Caloriereductie door de jaren heen

Caloriereductie

Feiten over frisdrank: caloriereductie

Europese frisdrankorganisatie kondigt reductie commitment aan van 10%

De Europese overkoepelende frisdrankorganisatie Unesda heeft een reductie commitment aangekondigd voor frisdranken met 10 procent in 2020. Het commitment wordt verder uitgerold in Europa. Het initiatief is een antwoord op de veranderende vraag van  consumenten op het gebied van toegevoegde suiker in producten en daarnaast de vraag vanuit lidstaten en de Europese Commissie voor een gecoördineerde aanpak om suiker in producten te verminderen.

FWS kondigt aangescherpt commitment aan tijdens Nationale Voedseltop

Op 26 januari 2017 organiseerden staatsecretaris Van Dam, minister Schippers, minister Ploumen en staatssecretaris Dijksma samen een Nationale Voedseltop om met het bedrijfsleven en andere betrokken partijen meerjarige afspraken te maken over de transitie van het voedselsysteem. Ook de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters en Sappen (FWS) was op de voedseltop uitgenodigd en directeur Raymond Gianotten heeft daar vanmiddag een aanscherping van het FWS-commitment in het Kader van het Akkoord Verbetering Productsamenstelling bekend gemaakt. 

Ambities levensmiddelenindustrie aangeboden aan Tweede Kamer

Dinsdag 16 februari hebben het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) en de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) een infographic aangeboden aan de Tweede Kamer met daarin de resultaten en ambities in het verbeteren van de samenstelling van voedingsmiddelen.

FrisNieuws - Ambitie frisdrankenindustrie

Akkoord verbetering productsamenstelling
Op 23 januari 2014 is het Akkoord verbetering productsamenstelling ondertekend door Minister Schippers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS),  de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI), het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en de Vereniging Nederlandse Cateringorganisaties (Veneca). Het doel van dit akkoord is een gezonder productaanbod door de hoeveelheid zout, verzadigd vet en suiker (calorieën) in producten te verlagen.

10 procent minder calorieën via frisdranken in 2020

Vandaag maakte de frisdrankenindustrie tijdens het FWS Zomerevent haar gezamenlijke ambitie bekend om in 2020 tien procent minder calorieën via frisdranken op de markt te zetten, ten opzichte van het basisjaar 2012. Ze wil dit realiseren door middel van productinnovatie, meer marketinginspanningen op laag calorische dranken en kleinere verpakkingen.

Abonneren op RSS - Akkoord verbetering productsamenstelling